lördag 3 mars 2012

En ask för PaperMaze

Den gångna veckan har vi delat med oss av alternativa sätt att använda de fina vykorten från PaperMaze. För ett tag sedan fick jag ett tips om att göra askar av vykort och jag var tvungen att testa direkt! Jag har använt två likadana Lilla Anna vykort till min ask. Glöm inte att kolla in de andra tjejernas tips i bloggen.


Så här gjorde jag min ask: 

Jag började att mäta ut hur hög jag kunde göra asken, för att hela lilla Anna skulle hamna på ovansidan. Sedan bigade jag vid samma mått på alla 4 kanterna i min skärmaskin. För att locket enkelt ska gå på så vill man göra botten lite mindre. Därför bigade jag kanterna 1-2 millimeter mindre på det vykort som skulle bli botten.

I varje hörn får man en liten bigad kvadrat, klipp ett jack i den ena av de bigade linjerna så du får en liten flärp. Gör så i alla fyra hörnen. Ta lite klister på motivsidan på flärpen och fäst den så att du får din ask. Fäst gärna en klädnypa i varje hörn när det torkar så går det lättare.

Inser att det hade varit lättare om jag fotograferat varje steg. Lämna en kommentar om min beskrivning är oklar så kanske jag kan göra en steg för steg instruktion.


Min ask ska jag ge bort till en god vän med några enkla tags att hänga på paket eller annat. Mätte botten på asken och skar till tagsen lite mindre. Alla stämplar kommer från PaperMaze.


Så här ser det ut när tagsen ligger på plats, redo att ges bort!


Hoppas att ni får en riktigt härlig helg!
kram Annika

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...