tisdag 22 maj 2012

Det blir inte alltid som man tänkt

Jag hade sett fram emot en rolig vecka på jobbet efter långledigheten. Det utlovades varmt och soligt väder och jag var laddad! Så blev det inte, istället vaknade jag i måndags morse med ryggont och tog mig knappt ur sängen. Det var alltså bara att ringa till jobbet och sjukskriva mig.

Ringde doktorn och fick rådet att ta värktabletter regelbundet, inte sitta mer än nödvändigt, vila och ta kortare promenader så hoppades de att värken skulle ge med sig sakta men säkert. Jag har följt doktorns råd och vissa stunder känner jag mig jättepigg (kanske för att tabletterna gör nytta?!) och andra så känns det som att jag aldrig mer kommer slippa värken. Känner mig lite låg, hoppas verkligen att det vänder snart!

Så jag försöker sysselsätta mig mellan promenaderna och vilopauserna. I dag har jag stekt pannkakor till lunch och bakat syndigt goda chokladkakor (tusen tack Lina för receptet). Jag har även spelat rumble på min smartphone (kallar mig Annika Ståhl om någon är sugen på att spela mot mig), sett ett inspelat avsnitt av CSI, börjat läsa boken Hungerelden och så tänkte jag försöka pyssla lite om en stund (har som tur är ett ganska högt skrivbord så det går rätt bra att stå upp och pyssla).

Jag har en hel del beställningskort på gång och det är så roligt! Tänkte även försöka få till några studentkort och något inspirationskort till mina dagar hos PaperMaze. Får helt enkelt se vad jag får inspiration till. Kanske har du någon kul utmaning till mig?

Må gott fina vänner!
kram Annika

1 kommentar:

  1. Neeej så trist, ryggont är itne att leka med :-/ Hoppas du kryar på dig <3 Och studentkort ser jag fram emot att se i din tappning!

    Ps Bakelsen såg söt ut och VAR söt, alldeles för söt så jag lämnade stora delar av den... Ds

    KRAM!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...