tisdag 15 maj 2012

Distresspennor

Jag har investerat i nya pennor att färglägga mina motiv med, distresspennor. Det är en vattenlöslig tuschpenna som jag än så länge tycker väldigt mycket om. De är inte så pigmentrika som distressrefillerna, men så mycket enklare att ha med sig framför TVn och på pysselträffar och jag tror att det kan vara ett smidigt komplement till refillerna.

Här är några motiv jag börjat färglägga (det svarta håret hade jag färglagt med distressrefiller innan). I bakgrunden ser ni burken där alla pennorna förvaras och framlagt ligger några av de pennor jag använt.


Jag målar en linje med tuschpennan runt området som ska färgläggas och sedan suddar jag ut det mot mitten med pensel och vatten. Har fler motiv på gång och snart hoppas jag även kunna visa lite färdiga alster med motiven på!

Må gott fina vänner!
kram Annika

6 kommentarer:

  1. Kul att se vad pennorna "kan göra" i verkligheten av nån som iofs redan är super duktog på att färglägga.... måste träna mer! Har det kommit nya färger på refillerna!?
    Kram Emma i Gränna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pennorna är lite annorlunda i fägerna jämfört med distresserna, framförallt är de inte lika pigmentrika. De är galet roliga och passar mig alldeles utmärkt.

      Har du inte gått kurs med Pernilla i distressmålning är det ett tips, för fick hon mig att klara av att färglägga med distresser så klarar alla det!
      kram Annika

      Radera
  2. Hej!
    Oj så fint det blev.....spelar nog ingen roll vad man sätter i händerna på dej....fint blir det med vad som.Hm....undrar just hur pass hållbara de är? Nu ser jag fram emot färdiga alster då:-) Kram på dej Cathrin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju bara för snäll du fina fina Cathrin! Jag har ju proffsen Pernilla, Linda och dig att se upp till när det gäller distressmålning så jag kämpar på.
      kram

      Radera
  3. just precis nu, kom jag på att jag saknar dig o ditt härliga skratt !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att vi måste få till en träff snart Jaana för det börjar bli längesedan nu!
      kramkram

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...