måndag 4 juni 2012

Inblick i min stämpelförvaring

I fredags var det min tur att inspirera i PaperMazebloggen. Denna gång hade jag inga färdiga alster att visa upp utan jag visade upp hur jag förvarar mina PaperMaze-stämplar.

Numera så monterar jag inga stämplar på EZ mount utan jag använder tack´n peel på akrylglaset istället. Än så länge har det funkat väldigt bra och om man behöver lite extra stuns när man stämplar så lägger jag en musmatta under.

Alla mina omonterade och EZ-monterade stämplar förvarar jag i pärmar på en hylla rakt ovanför min arbetsyta så att de finns nära till hands.


Stämplarna är sorterade efter märke och idag tänkte jag ge er en inblick i min PaperMaze-pärm. Innan ni tittar på bilderna vill jag säga (till mitt försvar) att det är inte helt enkelt att fotografera något som förvaras i plastfickor i en pärm.

I pärmen finns ett antal olika plastfickor. (Plastfickorna har jag köpt här)Varje stämpel är uppstämplad på en pappersbit som förvaras tillsammans med stämpeln i respektive ficka. Detta gör det enkelt att se hur stämplarna ser ut och samtidigt har varje stämpel sin plats.

Här kommer 3 bilder som visar fram- och baksida på plastfickorna.

 
 

Som ni ser så har jag 3 olika storlekar på fickor i min pärm. Ugglorna förvaras i plastfickor för samlarbilder, texterna i en med väldigt smala fickor och sist men inte minst har jag en med större fickor för större stämplar. 

Jag gillar det här sättet att förvara mina stämplar och hoppas kunna inspirera er till dela med er av era stämpelförvaringar. Lämna gärna en liten kommentar så lovar jag att kika in till er.

Ha en riktigt bra start på den här veckan!
kram Annika

4 kommentarer:

  1. Så kul att se hur du förvarar dina stämplar. Har ett liknande system men har saknat bra platfickor. Nu vet jag var jag kan hitta dem. Oj vilket sortiment de har och bra pris också : )! TACK!!!

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken organisatör du är, här snackar vi ordning och reda!!! Såg ditt mail ikväll och fixar betalningen i morgon, nu går ögonen ikors efter en lååång dag av forskningsansökningsskrivande, men nu är det kalrt å inne. Bara å vänta och hoppas på utdelning! Mailar dig i morgon då jag fört över pengarna så du vet! TACK!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt mina stämplar på samma sätt men de små fickorna har jag inte hittat.... det får jag nog leta efter!
    Kram Theresia

    SvaraRadera
  4. Gokväll =)

    Alltid kul att se hur andra förvarar sina saker!
    Himla bra sätt du har gjort med dina stämplar....det blir ju några efterhand =)

    Kram Iffa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...