lördag 26 november 2011

Adventshelg

Så var då äntligen den första adventshelgen här! Nu börjar en mycket mysig tid tycker jag. Det lyser så fint i alla fönster, det piffas lite extra och fixas inför julen. Det doftar gott av pepparkakor, lussekatter, saffransskorpor och annat som bakas överallt och av varm glögg.

Jag får en massa extra energi och njuter av att få vara kreativ! Jag älskar att både ge och få presenter, synd bara att inte alla i min närhet tycker likadant. Numera så byter vi inte särskilt mycket julklappar, på gott och ont. Fast det gör att jag kan lägga lite extra energi på julklapparna, har numera alltid ett tema för dem. Julpapperet är inhandlat och nu ska jag bara pyssla ihop passande etiketter till!

I dag ska jag göra pepparkaksdeg inför morgondagens adventsbak hos bästa vännerna. Där ska bakas pepparkakor, lussekatter och saffransskorpor och bara mysas. En härlig tradition!

Framåt eftermiddagen ska vi fira det yngsta monstret, underbara Irma, som har fyllt 3 år! Tänk så fort tiden går. Kom på att jag inte slagit in presenterna. Eftersom det enda hon önskar sig är PAKET så är det bäst att slå in presenterna och skriva i kortet.

I går fick vi hem en skiva med alla våra bröllopsfoton. Så många fina och så svårt att välja, jag får nya favoriter varje gång jag tittar! För tillfället är det här en klar favorit. (Använder mig av de mindre bilderna med fotografens vattenstämpel på här i bloggen).


Sedan gillar jag faktiskt den här bilden på oss även om den inte riktigt känns som en bröllopsbild.


Något jag tycker är oerhört vackert är händer så självklart delar jag med mig av en sådan idag.


Vill ni se på alla de 180 bilderna som fotografen redigerat klickar ni här. Hittar ni några favoritet så vill vi gärna veta vilka.

Jag önskar er alla en riktigt härlig dag och en underbar första advent! Nu är det hög tid att börja spela julmusik. Har ni något bra tips så tar jag tacksamt emot dem eller om ni har en spotifylista med julmusik får ni gärna ge mig länken.

kram Annika

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också mellanbilden! Jag fick sålla lite när jag skrev upp mina favoriter.

    Med tanke på att bilden är tagen på er bröllopsdag är alla bilder bröllopsbilder! Jag tycker inte det måste synas; ni har ju ändå valt bort de tydligaste igenkänningssymobolerna (marängklänningen/kyrkan). I slutändan tycker jag man ska välja den bild som minner er om dagen och känslan snarare än en som andra ser och förstår "bröllop" av. Och såklart en där man känner sig snygg :)

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen mysigt med advent. Och så fint med alla ljus som lyser upp i regnrusket. Så mycket fina foton från er vigsel. Det var inte lätt att välja några favoriter men måste jag välja så blir det nog nr 98 och 145. Och sen gillade jag fotona med bara dig och då blev nr 128 favoriten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så många fina bilder på er! Det låter som ni hade en fantastisk dag på ert vis, så härligt!
    Grattis igen o kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...