onsdag 12 oktober 2011

Julkortsutmaningen 2011 - mina utmaningar

Så var det bestämt, jag kör med utmaningar till mina julkort i år. Eftersom jag gjorde helt efter egen inspiration förra året så blir det lite annorlunda och en rolig twist på det hela i år!

Jag valde dock att byta ut några av de utmaningar som Helen gjorde och dessutom gjorde jag några extra med tanke på att jag gjorde 71 (!) julkort förra året.

En altrad glasburk passar bra att förvara alla små utmaningslappar i. Locket har jag målat med vit gesso ett par omgångar och sedan har jag scrappat locket. Satte även dit ett rött band runt burken.

 

Här är mina julkortsutmaningar:
  • Använd chipboard på julkortet - 37
  • Använd diecuts på julkortet - v 26
  • Använd en annorlunda kortvikning -  v 38
  • Använd filtdekorationer på julkortet - v 37
  • Använd icke julrelaterade stämplar på julkortet - v 30
  • Använd knappar på julkortet - v 3
  • Använd kraft cardstock och ett djur på julkortet - v 35
  • Använd metall på ditt julkort
  • Använd minst 5 julstämplar på kortet - v 33
  • Använd minst 5 mönstrade papper
  • Använd mist på julkortet
  • Använd något rött, något stämplat och ett hjärta - v 37
  • Använd pappersremsor på julkortet
  • Använd spets eller band på julkortet - v 27
  • Använd wellpapp på ditt julkort - v 5
  • Embossa på julkortet
  • Gör egna dekorationer till julkortet
  • Gör ett "favorit i repris" julkort
  • Gör ett färgglatt julkort
  • Gör ett gulligt julkort
  • Gör ett humoristiskt julkort
  • Gör ett "icke Annika" julkort
  • Gör ett romantiskt julkort
  • Gör ett tufft/häftigt/coolt julkort
  • Gör ett julkort a´ la Tim Holtz - v 30
  • Gör ett julkort av spillbitar - v 31
  • Gör ett julkort efter en skiss - v 6
  • Gör ett julkort i bara vitt - v 1
  • Gör ett julkort i brunt & vitt
  • Gör ett julkort i färgerna blått & vitt - v 30
  • Gör ett julkort i färgerna blått & silver
  • Gör ett julkort i färgerna rött & rosa - v 40
  • Gör ett julkort i rött och vitt
  • Gör ett julkort i färgerna rött, vitt & blått - v 40
  • Gör ett julkort i färgerna svart och vitt - v 35
  • Gör ett julkort i gråa nyanser
  • Gör ett julkort i otraditionella julfärger - v 35
  • Gör ett julkort inspirerat av en julsång
  • Gör ett julkort med bara text på
  • Gör ett julkort med din favoritstämpel
  • Gör ett julkort med en distressruta - v 32
  • Gör ett julkort med en gran på - v 4
  • Gör ett julkort med en gris på
  • Gör ett julkort med en julblomma på
  • Gör ett julkort med en lista på av något slag
  • Gör ett julkort med en ren på - v 31
  • Gör ett julkort med en snögubbe på
  • Gör ett julkort med en tag på
  • Gör ett julkort med en tomte på
  • Gör ett julkort med en ängel på
  • Gör ett julkort med en oanvänd julstämpel - v 1
  • Gör ett julkort med ett bibliskt motiv - v 2
  • Gör ett julkort med ett recept på - v 32
  • Gör ett julkort med glitter på
  • Gör ett julkort med hjärtan på - v 32
  • Gör ett julkort med minst 2 cirklar på - v 34
  • Gör ett julkort med minst 2 ovaler
  • Gör ett julkort med minst 2 trianglar
  • Gör ett julkort med mycket silver
  • Gör ett julkort med någon form av ”snö” på
  • Gör ett julkort med orden God Jul i fokus - v 32
  • Gör ett julkort med pepparkakor på
  • Gör ett julkort med snöflingor på - v 38
  • Gör ett julkort med stjärnor på - v 31
  • Gör ett julkort med tomtar & troll
  • Gör ett julkort med utklippt motiv
  • Gör ett julkort med vantar på
  • Gör ett julkort till en aktuell utmaning
  • Gör ett julkort till en gottegris
  • Gör ett julkort utan en motivstämpel - v 27
  • Gör ett julkort utan färdigt mönstrat papper - v 30
  • Gör ett julkort helt utan stämplar
  • Gör ett monokromatiskt kort
  • Gör ett "one layer" julkort
  • Gör ett pop-up julkort
  • Gör ett runt julkort
  • Gör ett stafflikort - v 36
  • Gör ett stämningsfullt julkort
  • Gör ett teljus-julkort
  • Gör ett traditionellt julkort
  • Gör ett "typiskt Lina" julkort
  • Gör ett vintagekort - v 33
  • Lifta någon annans kort
  • Sy på julkortet - v 30
  • Testa en ny kortvikning
  • Torrembossa på julkortet
Jag skulle behöva några fler utmaningar att stoppa i min fina burk. Kanske har ni kära läsare någon bra utmaning?! Lämna en liten kommentar så kompletterar jag listan.

Jag kommer förmodligen att blogga mina julkort på söndagarna, precis som förra året och det första kortet kommer på söndag. Så glöm inte att titta in och hejja på mig!
Kram Annika

1 kommentar:

  1. Kul det ska bli att se dina julkort!
    Här kommer två utmaningar (om jag nu inte bara missat detta i listan):

    *Julkort med gris(ar)
    *pop-up-julkort

    Ha det gott! Kram! Catta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...