onsdag 13 juni 2012

Bilder från kreativa zonen

För ett litet tag sedan var det några som undrade om de inte kunde få se bilder från mitt hobbyrum. Jag gör det enkelt för mig och väljer bilder från när jag fixade i ordning det för ett år sedan så var det lätt åtgärdat, det ser nästan likadant ut nu men inte riktigt lika välstädat.

Nu tänkte jag visa er några bilder från mitt hobbyrum, det är inte särskilt stort, men rymmer ofantligt mycket. Där finns framförallt saker för stämpling, kortmakeri och papperspyssel, men rymmer även tyg, julpyssel, pärlor och annat pyssel jag roas av med ojämna mellanrum. Sedan kan jag faktiskt tala om att när jag haft träff med goa pysselvänner som sovit över så får det plats en madrass på golvet som två av tjejerna brukar sova på.

Med tanke på att rummet är så litet är det inte helt enkelt att ta bilder. Men är det något ni undrar över eller vill se närmare bild på så får ni säga till så ska jag ordna det.

Vi börjar med några översiktsbilder. Här är hela den ena väggen, där bandförvaringen tar slut är dörren och precis bredvid hyllan är ett fönster.

 

Här är en bild där ni tydligare får se hyllorna i hörnet. Hyllorna bredvid fönstret är hyllplan fastsatta på konsoller och den andra hyllan är 3 små expedithyllor från IKEA som vi ställt ovanpå varandra och fäst i väggen.


Här är den väggen som är bredvid dörren och så ser ni även att mitt skrivbord går i vinkel. Där symaskinen står nu stod tidigare min dator, med skrivare och scanner tills min dator gick i graven. Sedan den här bilden togs har jag investerat i en liten 12" dator som står precis i hörnet framför min desktop carousel.

 

Här är väggen där jag har min huvudsakliga arbetsyta. Alla pärmar som står på hyllan rymmer de flesta av mina omonterade stämplar. Tanken är att alla pärmar ska vara svarta, men det har jag inte kommit till skott att fixa till färdigt än.


Så tänkte jag visa er några detaljer jag gillar (än så länge i alla fall). Först tar vi arbetsytan. Jag har länge letat efter ett bra sätt att kunna ha mycket vid arbetsplatsen, men ändå inte överbelamrat på själva bordsytan. I det här inlägget fick jag se att Leia hade köpte sådana här små plastväskor som hon förvarade copics i och det väckte tankar hos mig. Att jag sedan hade en ofantlig tur och kunde fynda dessa små kassar (edit: de heter Taschelini mini och är av märket Koziol och finns i en uppsjö urläckra färger) gjorde ju det hela ännu bättre. Sambon fick hänga upp enkla stänger från IKEA. På dem hängde jag krokar som jag sedan hängde upp kassarna i.

 

I kassarna förvarar jag akrylblock, promarkerpennor, verktyg och som ni ser på bilden nedan är de dessutom perfekta för att förvara minialfabeten. Under kassarna står för tillfället mina minimister för att jag tänkte försöka använda dem lite mer, i det ljusblå tvådelade pennfacket i trä står lite gamla skisser och i den främre står den aktuella skissen, ett pennfack som rymmer sådant jag använder ofta, en burk med pennor av olika slag, stämpelrengöring och två (?) musmattor jag använder under när jag stämplar för att få lite svikt.




I hörnet borta vid fönstret ligger min embossingfön och på hyllan ovanför står embossingpulvren. I den största burken har jag clearpulver som är det jag oftast använder och i den näst största är det clear UTEE. På väggen hänger en hålslev som är bra att ha när lite mindre saker ska embossas, då slipper man bränna fingrarna. Det är supersmidigt att alltid ha fönen till hands för att embossa eller för att torka saker när jag inte har tålamod att vänta.



Så tänkte jag visa en bild på mitt fönster och utsikten därifrån, jag ser direkt in i sambons älskade växthus. Jag har tagit ett par pelargonsticklingar som jag tänkte skulle växa och frodas i mitt söderfönster. Änglarna och lampan står fortfarande kvar, men några fina pelargoner har jag inte för tillfället.
 
 


Bredvid min arbetsyta och embossinghörnan har jag ett par våningsfat i svart, en större från Koziol och en mindre (och mycket billigare) från Åhlens. På den stora samlas lite allt möjligt som jag inte har haft tid att plocka undan ex. nya stämplar, dekorationer, band eller annat som annars blir liggandes när jag gjort färdigt ett kort. Den lilla är alldeles ny och där har jag bland annat tänkt att mina washitejprullar ska ligga och se fina ut samtidigt som det är enkelt att komma åt dem.
 
Det skulle vara väldigt roligt att få se hur ni har det i era pysselrum/hörnor!

Oj, det blev ett långt inlägg. Undrar om någon tog sig ända hit?!
kram Annika

4 kommentarer:

  1. Ditt pysselrum ser härligt ut!
    ha det ...

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt och välorganiserat. Man blir väldigt pysselsugen när man ser hur fint du har det. :)
    Tack för att du visar oss andra.
    Ha en härlig dag. :)

    SvaraRadera
  3. Vilket fin och organiserat rum du har!!
    Blir allt lite sugen på att städa mitt....
    //Emma

    SvaraRadera
  4. Drømmer om at det er mitt jeg nå ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...